Kultur, fest og Webdesign
Aarhus Volume ønskede sig en hjemmeside, der afspejler deres identitet. Det blev til en hjemmeside med kant, en stærk visuel identitet og fede elementer.
Kunden:
Kulturforeningen Aarhus Volume
Virksomhedstype:
Forening med musikalsk fokus drevet af frivillige.
Live side:
https://aarhusvolume.dk/Opgave:
Design og udvikling af en skræddersyet løsning
Tidsramme:
1 måned
Om Kulturforeningen Aarhus Volume
Foreningen har base i Aarhus og arrangerer events og festivaler, der primært har til hensigt at promovere et bredt spektrum af urbane musikgenrer og musikere. Aarhus Volume har eksisteret siden 2016 og har sidenhen cementeret sig som en velintegreret del af det aarhusianske kulturliv. Foreningen inspirerer dagligt unge til at udvide deres kulturelle horisont gennem originale og kreative musikoplevelser.
Iscenesættelsen af den urbane musikalske undergrundskultur var afgørende for Aarhus Volume. Derfor er deres nye side opbygget af inspirerende visuelle elementer, der appellerer til deres unge publikum.

Udfordringen
Moderne profil med kulturelt fokus
Aarhus Volume har længe arbejdet på at positionere sig som den førende musikalske undergrunds-kulturinstitution i Aarhus. Dog manglede de en hjemmeside, som virkelig kunne reflektere denne urbane identitet. Deres ønske var i endnu højere grad at inspirere og appellere til deres yngre brugersegment gennem deres digitale platform.
Målet
Kreativ præsentation af undergrundsmiljø
Aarhus Volume efterspurgte en hjemmeside med en visuel profil, der skulle reflektere deres unikke position i det aarhusianske kulturliv. Hjemmesiden skulle derfor i særdeleshed afspejle foreningens fokus på undergrundsmiljøet samt den unikke stemning fra deres events. Derudover var det vigtigt for Aarhus Volume at kunne fremvise en portefølje af tidligere og kommende arrangementer. Vi var naturligvis begejstrede for at påtage os denne enestående og kreativt betonede opgave.

Løsningen
Digitalt univers med fokus på ungdom og urbanitet
For at kunne levere en 'Undergrunds-hjemmeside', måtte vi ind og mærke den specielle stemning, som findes til et af Aarhus Volume arrangementer. Gennem video- og billedmateriale samt mange gode snakke med organisationens koordinator, Jonas Kobberø, dannede vi os en udførlig forståelse af foreningens identitet og vision. I den efterfølgende designproces måtte vi igennem flere iterationer, før vi fandt netop det design, der bedst kunne iscenesætte Aarhus Volumes identitet.
Designet endte med at være en fængende interaktiv oplevelse, hvor brugeren tages med 'Under Gaden' gennem videoklip og billedmateriale, der visualiserer stemningen til et Aarhus Volume event. Heldigvis var foreningen lige så henrykte for designet, som vi var. De mente ligeledes, at det digitale univers udstrålede netop den urbanitet og kreativitet, som de ønskede. Aarhusvolume.dk hostes og opdateres fortsat af Jysk Webbureau, og vi er ekstremt glade for at have hjulpet en spændende organisation, der, ligesom os, har deres rødder i Aarhus.
"Vi har fået udviklet en helt fantastisk hjemmeside af Jysk Webbureau. Deres evne til, at sætte sig ind i vores behov både funktionelt på siden så vel som stilistisk er udover alt forventning. Enormt højt serviceniveau, altid hurtige på telefonen og i stor grad åbne for ændringer undervejs.
Alt i alt en kæmpe fornøjelse at arbejde sammen med og min største anbefaling her fra."
Jonas Kobberø
PR ansvarlig & frivillig koordinator