forside
/
cases
/

Mode, Luksus & Ambitioner

Aveugle Shop er en online luksusbutik, der siden 2013 har forhandlet high-end modetøj, accessories, tasker, smykker mm.

Kunden:

Aveugle Shop

Virksomhedstype:

Online tøjforhandler (High-end fashion).

Opgave:

En funktionel webshop med fokus på tøjet

Tidsramme:

1 måned

Om Aveugle Shop

Aveugle Shop er en online luksusbutik, der siden 2013 har forhandlet high-end modetøj, accessories, tasker, smykker mm. Aveugle har en række aftaler med autoriserede forhandlere og brands, der gør, at virksomheden kan garantere alle produkters autencitet. Aveugle kan, grundet disse fordelagtige samarbejdsaftaler med forhandlere, tilbyde udsøgte produkter fra kvalitesbrands til langt under den gængse markedspris. Med denne innovative forretningsmodel har Aveugle cementeret deres position i modeindustrien og sikret sig popularitet blandt modeentusiaster over hele verden. Dette bevidnes ligeledes af deres høje kundetilfredshed, som det blandt andet ses på Trustpilot.

Aveugle har opnået international anerkendelse og høj status blandt modeentusiaster verden over. Derfor trængte webshoppen til en opdatering, så den bedre appellerer til Aveugles kvalitetsbevidste målgrupper.
No items found.

Udfordringen

Eksklusiv visuel æstetik

Aveugle stod overfor at skulle opdatere deres webshop og digitale tilstedeværelse, således at virksomhedens digitale visuelle æstetik er i overensstemmelse med det brand image, som de ønsker at udstråle Derfor kontaktede de Jysk Webbureau. Vi samarbejdede efterfølgende om at lave en ny digital profil, der kunne matche deres ønsker.

Målet

Minimalisme med høj funktionalitet

Aveugles overordnede ønske til deres nye webshop var, at deres visuelle identitet i højere grad skulle være målrettet efter deres primære målgrupper. Ligeledes ønskede de, at webshoppen skulle udstråle troværdighed, således at potentielle kunder ikke var i tvivl om virksomhedens legitimitet. Aveugles primære ønsker til webshoppens æstetiske udtryk var, at den skulle være minimalistisk og overskuelig. Ydermere ønskede de specielle funktioner i webshoppen, som havde til hensigt at øge brugervenligheden betragteligt.

No items found.

Løsningen

Troværdighed og brugervenlighed

Jysk Webbureau designede den nye webshop med henblik på at sikre promoveringen af virksomhedens autenticitet. Derfor er et af de første elementer, som brugeren mødes af, en italesættelse af ægthedsgarantien samt virksomhedens mange 5-stjernede anmeldelser.

Et eksempel på en af de tilføjede brugervenlighedsfunktioner er, at de tilgængelige størrelser på hvert enkelt produkt kan ses ved at bevæge musen henover produktet. Dette gør, at brugeren ikke behøver at klikke ind på hver enkelt produkt for at se tilgængeligheden. Således kan brugeren nu danne sig et hurtigt overblik uden at skulle forlade den primære produktside.

Efter virksomhedens ønske blev webshoppen designet i minimalistisk stil med sort og hvid som de primære farver. Dog inkluderedes enkelte sektioner med farve for at bryde ensartetheden og sikre fastholdelse af den besøgendes interesse for layoutet. Ligeledes blev en række ‘call-to-actions’ placeret hensigtsmæssigt på alle sider, specielt forsiden. Med dette layout er brugeren altid klar over sidens strukturelle muligheder og bliver guidet til at browse de korrekte undersider.